מדוע פרופ' זליכה מעדיף שר אוצר שלא מבין בתחום?

    אייל ראובן No Comments on מדוע פרופ' זליכה מעדיף שר אוצר שלא מבין בתחום?

    פרופ' ירון זליכה הסביר בריאיון ל'קול חי' מדוע הוא מעדיף שר אוצר שלא מבין בתחום בכלל, משר שמבין קצת. הוא קרא שלא לבטל את מיסי החד"פ והשתייה המתוקה והסביר גם את זה | ומה הסיכון במינוי סמוטריץ' לשר האוצר?

    צילום: Flash90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הכלכלן פרופ' ירון זליכה, ראש החוג לחשבונאות בקריה האקדמית אונו והחשב הכללי במשרד האוצר לשעבר, שוחח עם דוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון), והתייחס לדרישה להורדת המיסים על החד"פ והשתייה המתוקה. "בטווח הקצר הממשלה החדשה לא צריכה לגעת במיסים שהוטלו. כי זה לא יתגלגל לציבור ולא יוריד את המחירים, אלא רק יגדיל את הרווחיות של החברות. זו תופעה ידועה ולכן צריך להיזהר".

    "נקודה שנייה", הוסיף "המיסים שצריכים לרדת הם מע"מ. המערכת שלנו לא מאוזנת. זה יהיה כלי חשוב בעצירת האינפלציה. הלחצים האינפלציוניים באים בעיקר מהעסקים הקטנים וצריך לסייע להם לבלום את עליית המחירים דרך הטלת מיסים. זה חשוב כי אנחנו חייבים לעצור את האינפלציה ואם לא נעצור אותה לא נעצור גם את מחיר הדיור".

    "אם רוצים להקל על הציבור – במקום לבטל את המיסים הללו צריך לקחת את הכסף הזה ולהוריד למשל את מחיר המים", הציע זליכה. "מאז 2009 אנחנו משלמים מע"מ על המים".

    הוא התייחס לזהות שר האוצר הבא: "אחת הסכנות הגדולות זה שר אוצר שמבין קצת, למשל אחד כזה שיש לו תואר ראשון בכלכלכה. זה מאוד מסוכן. היו לנו שניים כאלה – סילבן שלום שניהל מדיניות כושלת ושר האוצר שטייניץ שגם חשב שהוא מבין והרס אותנו, הוא הזניק את מחירי הדיור. אם זה לא פרופ' למאקרו כלכלה – אז עדיף אדם שלא מבין כלום כדי שיהיה יותר צנוע. צניעות כוללת את העובדה הפשוטה – לא להסתמך על פקידי האוצר".

    ביחס לביקורת על מינוי אפשרי של סמוטריץ' לתפקיד, אמר זליכה: "אני רוצה להזכיר שסמוטריץ' מאוד נעזר בפורום קהלת שעמדו גם מאחורי המדיניות של נתניהו ב-2009 שהייתה כושלת, הביאה לעליית מחירי הדיור ועליית מיסים ומצד שני חילקו המון הטבות מס לחברות הגדולות. אני מאוד מקווה שלא נחזור למדיניות הזו. צריך להיזהר מהפנאטיות שלהם. המדיניות שלהם לא מאוזנת".



    0 תגובות